Uit de oude doos 12

Samen onderweg

Mijn vriendin en ik liepen de Grote Markt af, richting het westen, langs de kroegen die, schouder aan schouder staan als goede kameraden, de 'hipsters' en studenten opwachtten die op zo'n klamme juni-avond met heiige lucht hun reis naar huis of een restaurant maar al te graag onderbreken voor een slokje.

Na mijn werk heb ik haar opgehaald van haar school. Vervolgens hebben wij een sobere high tea/coffee gedaan. 4 uurtje noemt de winkel het. Écht HEMA.

Het is nu vroeg in de avond. De klokken van de kerken hebben nét 18 uur geslagen. Wij gaan op zoek naar geocaches. Daar hebben wij tot 19:45 uur de tijd voor. Want om 20:30 uur worden wij verwacht bij een kookworkshop. Wij hebben ongeveer een half uur de tijd om haar boekentas weg te brengen, mijn tas even bij haar een bewaarplek te geven, zij kan zich douchen + verkleden en ik zal mij even opfrissen met deodorant en eau de toilette.

Een paar snelle vondsten zullen helpen. Gelukkig weet ik 3 caches al te liggen! Deze heb ik namelijk al eens gevonden en gelogd. Ik heb wat meer vrije tijd dan mijn vriendin.

Dit 'free writing' verhaal heb ik eerst met pen geschreven. Gelukkig wist ik bij het opschrijven van de eerste alinea wat ik wilde schrijven want anders ... nu liep ik in de laatste alinea alsnog lichtelijk vast.

Reacties

Populaire posts